Szukaj na tym blogu

21.09.2013

Przypomnienie z lekcji 2a: Hva gjør du?

WIĘCEJ PRZYKŁADÓW

1. Jeg sitter og tenker på en venn i Polen - Siedzę i myślę o znajomym w Polsce.
2. Jeg sitter i en lenestol og slapper av – Siedzę w fotelu i się relaksuje
3. Jeg sitter på en stol og gjør lekser – Siedzę na krześle i odrabiam lekcje

4. Jeg ligger og snakker med en venn - 
Leżę i rozmawiam z przyjacielem

5. Jeg ligger og lengter hjem - Leżę i tęsknie za domem

6. Jeg sykler til skolen - Jadę rowerem do szkoły
7. Jeg sykler hjem - Jadę rowerem do domu

8. Jeg vil sende en e-post til Roar - Wyślę wiadomość e-mail do Roar'a
9. Jeg skriver en e-post og forteller om Norge - Napiszę e-mail i opowiem o Norwegii

10. Anette pakker kofferten
 – Anette pakuje walizkę


11. På fredag gjør jeg ingenting – W Piątek nic nie robię
12. Av og til går jeg lange turer med hunden - Czasami chodzę na długie spacery z psem
13. Han svømmer veldig bra - On pływa bardzo dobrze
14. Jeg liker å sy og strikke - Lubię szyć i robić na drutach
15. De pleier å spille sammen med andre - (Oni) zwykle bawią się razem z innymi



*Om vinteren liker barna å gå på skøyter eller ski - Zimą dzieci lubią jeździć na łyżwach lub nartach

om vinteren = oznacza zimą (tej zimy)
i vinter = oznacza poprzedniej zimy (teraz np. jest wiosna i mówimy że dzieci lubiły ... mając na myśli poprzednią zimę) 
Til vinteren – oznacza przyszłą zimę 




HJEM vs. HJEMME







Jeg går hjem - Ide do domu
Jeg drar hjem - Jadę do domu











Jeg er hjemme - Jestem w domu
Bilen står hjemme - Samochód jest w domu






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks